donderdag 13 februari 2014

Even bijpraten

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik iets blogde. Niet dat ik niets maak, integendeel!

Ik ben benaderd door iemand die mij via google had gevonden en die kraamkadootjes bij mij wilde kopen en vervolgens die weer te gaan verkopen op de Negenmaandenbeurs, die gehouden wordt tijdens de Huishoudbeurs. Een hele eer, maar ik moest er wel voor aan de slag. Het is ook het begin van een langere samenwerking.
En dan maak je niet zoveel nieuwe dingen.

Dit is wat er naar de Negenmaandenbeurs gaat.


De teller van de All Stars staat na de bestelling van deze 3 paar in leuke voorjaarskleuren op 83 paar ...


Ook maakte ik nog een paar naamslingers.



En een foto van de naamslinger van het vorige blog, maar nu in gebruik op de babykamer.


Voor wat kadootjes in mijn webshop gaan mijn zus en ik samenwerken. Zij heeft een borduurmachine en maakt hele leuke dingen (klik voor haar website).
Ze stuurde mij een proeflapje waar ik dit speldenkussentje van maakte. Zo wordt zelfs een proeflapje nog gebruikt. Nu had ik zelf geen fatsoenlijk speldenkussentje, deze is voor mijzelf!








woensdag 22 januari 2014

Handenwarmertjes

Op de site van Breien en Beppen zag ik deze handenwarmertjes staan. Ook al wordt het dan nog steeds niet erg koud, ik heb er toch een aantal gemaakt.



En wat is het leuk om ze te maken!

Na een paar uurtjes had ik zomaar een heel bakje vol.



















Twee setjes heb ik intussen kado gegeven. Van één kreeg ik al snel een reactie dat ze ze had gebruikt. Niet om de handen te warmen of een kneuzing te koelen. Maar ze had ze warm gemaakt en gebruikt voor haar zere schouder. Het voelde 'hartverwarmend' zei ze. Leuk zo'n reactie!

Verder laat ik jullie vol trots mijn nieuwe logo zien van mijn webshop. Mijn tweede zoon heeft het logo gemaakt. Ik ben er super blij mee!



zondag 12 januari 2014

Kraamkadootjes

Mijn zus is voor de derde keer oma geworden en als oudtante heb ik zelf een aantal kadootjes gemaakt. Gisteren ze aan de trotse ouders gegegeven, dus kan ik er nu over bloggen.

Met het geboortekaartje als voorbeeld maakte ik een luieretui.







De bloemtjes haakte ik naar een patroontje van Karin aan de Haak (klik).
Het vogeltje heb ik gekopieerd van het kaartje en toen uit 2 kleuren fleece geknipt en met dubbelzijdig klevend vlieseline op de stof gestreken.

Ook maakte ik nog een naamslinger in de kleuren van het babykamertje.


Voor onze jongste zoon maakte ik vervolgens nog een jongensvariant in de kleuren van zijn kamer. Nu kan ik de slinger ook in mijn webshop gaan plaatsen.

Uiteraard kregen de ouders ook nog een paar All Stars, maar die heb ik niet op de foto gezet. Tja, wat wil je met paar nummer 72 ...

De naam van dit blog is sinds kort verandert van YVONNE CREATIEF in LITTLE THINGS. Dit om meer eenheid te maken met mijn webshop. Ik laat op dit blog vaak zien wat later te koop is in mijn webshop. Nu dan dezelfde naam voor zowel blog als shop.

zondag 5 januari 2014

Kerstvakantie voorbij ...

Als eerste voor iedereen een heel fijn, gelukkig, gezond en bovenal creatief 2014!!

De kerstvakantie zit er helaas weer op. Lekker anderhalve week vrij geweest. Niets moeten, lekker frutselen als ik daar zin in had. Maar ja, morgen begint het gewone leven weer. De kinderen weer naar school, man weer  aan het werk en zelf ook weer aan de slag. Ach, het gewone leven is ook weer mooi! We mogen blij zijn dat we beiden naar het werk kunnen en mogen! Niet vanzelfsprekend ...

Ik maakte wat kleine dingetjes, in brocante sfeer.






Leuke snelle kadootjes voor in mijn webshop. In deze sfeer wil ik ook een beetje verder gaan voor mijn webshop. 
Mijn aktie voor Giro 555 die ik half november ben begonnen heeft 240 euro opgeleverd! Super, hè? Nu ga ik verder voor de Voedselbank bij ons in de buurt. Vanaf 1 januari gaat daar 50% van de opbrengst van www.the-littlethings.nl heen.
En zo ziet mijn etalage er nu uit.



Ook maakte ik nog een colsjaal, volgens het boomslang patroon (klik). Hij was verkocht voordat ik hem in mijn webshop kon zetten ...


Verder heb ik nog een leuke opdracht gekregen van een webshop met brocante meubels en accessoires (klik) om een aantal babymutsjes, slofjes en hartjes zoals hierboven te maken. 

Zo blijven we fijn bezig! 


vrijdag 20 december 2013

Fijne Feestdagen!



Nog twee dagen volgende week werken en dan genieten van vrij tot 6 januari!
Tijd om eens rustig dingen uit te zoeken en ordenen. Letterlijk en figuurlijk.

Fijne dagen en tot in het nieuwe jaar!

donderdag 12 december 2013

Recycle project

Mijn man had zijn kleding doorgezocht en op een stapel gelegd wat weg kon. Daar lag een mooie wybertjestrui bij. Nog goed voor een nieuw leven!




De voorkant knipte ik een vierkant uit van ruim 40 x 40 cm. De achterkant gebruikte ik de boord als overslag. Daar maakte ik twee knoopsgaten in.
Snel klaar en leuk effect! Er ligt nog een trui klaar ...

Een poosje terug maakte ik dit kussen.




Ik breide het van heerlijk zacht chenille garen dat ik al jaren in de kast had liggen. Het is een heerlijk 'knuffel' kussen geworden.

Verder is mijn assortiment kerstballen nog wat uitgebreid. Op een winterfair kocht ik zwarte kerstballen. Deze heb ik een wit 'jasje' van haakwerk gegeven.




De patroontje komen uit het prachtige breiblad In Haken op de Winter (klik).

De kerstballen staan nu in mijn webshop (klik) om verkocht te worden. Van de opbrengst gaat 75% naar Giro 555. Dat geldt ook voor de kussens.


maandag 2 december 2013

Truitje voor een lief hondje

Van een nichtje kreeg ik de vraag of ik een truitje voor hun kleine hondje wilde breien. Dat heb ik gedaan!



Ondanks dat ik eerst wat twijfelde over het resultaat is het uiteindelijk toch leuk geworden en met veel plezier door hondje en baasje ontvangen!



Het inbreipatroon in deze kleurtjes was heerlijk om te maken. Het was een goede oefening, want ik ben geen 'ster' wat betreft inbreien, maar het is toch gelukt!

Ik gebruikte dit patroon (klik) van garnstudio. Wel met enige aanpassingen om het op maat te maken.


Het was heerlijk om weer eens te breien tussen heel veel haakwerkjes door!