dinsdag 22 oktober 2013

Hoes voor hoofdsteun

Van mijn zwager kreeg ik de vraag of ik hoesjes wilde breien of haken voor de hoofdsteunen in zijn Prius.

Het is breien geworden. De kleuren zijn door hemzelf gekozen.

Hij heeft zelf heel gedetailleerd een tekening gemaakt met alle maten. Zo nauwkeurig dat ik ook echt helemaal niets mistte!! Knap tekenwerk!
Daarbij hebben we de hoofdsteun aan alle kanten gefotografeerd. En zo ben ik aan de slag gegaan.


En dit is het geworden.


Vandaag kreeg ik reactie in de mail nadat het hoesje opgestuurd was. Mijn zwager woont aan de andere kant van het land. Een enthousiaste mail met foto's. Het hoesje pastte perfect. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het meteen goed zou zijn, omdat ik tijdens het breien niet even kon passen op de hoofdsteun.






Deze Prius ziet er in ieder geval een stuk fleuriger uit!!

Nu nog een tweede hoesje maken voor de andere hoofdsteun.



donderdag 17 oktober 2013

Kaarsjes-tijd

Het wordt al weer snel donker 's avonds. Tijd om weer kaarsjes aan te doen en het gezellig te maken in huis.












Ik pakte deze kaarsen om een leuke manier in. Woorden geprint op een stukje naturelkleurig kaftpapier wat ik eerst op A-4 formaat had gemaakt. Vervolgens een lintje gehaakt en dat er om heen gestrikt.
Leuk kadootje, dacht ik zo! Deze staan nu te koop in mijn webshop Little Things

Ook haakte ik nog 'jasjes' om een leeg olvarit-potje. Naturelkleurig touwtje er om en klaar!



Deze twee setjes had ik mee naar de hobbydag een paar weken geleden en zijn al verkocht. Ik ga er zeker nog meer maken. 

En dan nog deze waxinelichtjes die ik al eerder maakte. 



Ook deze had ik mee naar de hobbymarkt en één setje van verkocht. Ik heb er nog een paar, die staan ook in mijn webshop. Wil je ze zelf maken? Het patroon staat op mijn blog: (klik)

Laat de winter maar komen! 


zaterdag 12 oktober 2013

Bier-kussen

Voor mijn oudste zoon maakte ik dit kussen. Hij is een bierliefhebber en brouwt zelf zijn eigen bier als hobby.


Hij had mij al eerder gevraagd om kussentjes te maken voor op zijn barstoelen. Van de stof bleef wat over en dat is dit kussen geworden.
Een foto van internet van 2 bierflesjes heb ik met transferpapier gestreken op wit katoen en dat vervolgens op de groene stof genaaid. Afgewerkt met gestreept lint.

Dit zijn de kussentjes voor de barstoelen.






woensdag 2 oktober 2013

Hobbydag en meer

Op de valreep voor de hobbydag van afgelopen zaterdag maakte ik nog deze standaardjes met vogeltje en hartje.



Leuk en snel werkje. De voetjes zijn door mijn man gemaakt van een stukje mdf en een satehprikker, die hij daarna wit heeft gespoten.

Het ideetje vond ik op de site www.cchobby.nl. Daar staan nog veel meer leuke knutselideetjes op.

Ook 'versierde' ik nog een glazen sapfles met plaatje en gehaakte randjes.


Helaas heb ik beide na de hobbydag weer mee naar huis genomen ... Heb ze nu te koop staan in mijn webshop Little Things.

De hobbydag was gezellig en druk, maar helaas niet zo heel veel verkocht. Wel veel gepraat en heel veel kaartjes gedeeld e.d. Er kan dus best nog wat uit voort komen. Netwerken is ook belangrijk!


Dit was mijn kraampje. En zien jullie die geweldige paraplu?? Die is gemaakt door mijn zus en die heeft ze beschikbaar gesteld aan mij voor de hobbydag en mocht ook verkocht worden voor het goede doel. Helaas ook nog niet ...

Hier nog een duidelijkere foto.


Is deze niet prachtig?? Hij is nu ook te koop voor 25 euro en de opbrengst gaat volledig naar Energy4All, een stichting die geld inzamelt voor onderzoek naar een medicijn tegen stofwisselingsziekten bij kinderen.


De opbrengsten van mijn webshop gaan voor 50% naar dit doel!



maandag 23 september 2013

Kussens

Ze liggen al wat langer klaar, maar was helemaal vergeten er over te bloggen.

Geïnspireerd door Jeanet van Blij dat ik brei heb ik een aantal kussens gemaakt.


De eerste die ik maakte, was de witte. Dat is een eenvoudig kant en klaar hoesje met een damastmotiefje erin dat afgeprijsd lag bij de Zeeman. Ik haakte een serie grijs-witte granny's en naaide die er op.


De tweede heb ik gemaakt van een lapje met allerlei patchwork-motiefjes er op. Deze heb ik 'versierd'  met granny's in frisse kleurtjes.


Nummer drie volgde al snel en is gemaakt van 2 verschillende stofjes met een gehaakt randje op de overgang van de stofjes. 


Zo leuk om te maken!! Er volgen er vast nog wel meer!! Er ligt sowieso nog een kant en klaar wit hoesje klaar. Die vraagt om een versiering!






zondag 22 september 2013

Naaien en haken

Naaien en haken is heel leuk te combineren. Kijk maar eens naar dit luieretui.







Ik heb al lange tijd een flinke lap liggen met Bruintje Beer erop. Toen ik dit etui wilde gaan maken, kreeg ik een groot wit vlak aan de voorkant. Op de achterkant stond Bruintje Beer met vlindertjes. Die heb ik gehaakt en op de voorkant op het witte vlak genaaid. Het vlindertje vond ik op: Petite Fée

 Na dit etui heb ik er nog een paar gemaakt. Ook leuk maar iets 'gewoner'. 


Erg leuk om 2 hobby's te combineren!


donderdag 12 september 2013

Heel veel sleutelhangers

De afgelopen weken heel veel sleutelhangers gemaakt voor de hobbydag.




Ik maakte de bekende hartjes van Karin aan de haak en ook haar nieuwe patroontje van de Flower Power (klik) heb ik gebruikt. 


Uit het boekje Haken in Stijl van José Bianca haakte ik heel veel sleutels. Deze heb ik met houtlijm en water opgesteven.



Dat is op zich prima gelukt, alleen had ik last van spelden die gingen roesten. Van deze hele stapel zijn er uiteindelijk zeven overgebleven die ik goed genoeg vond. Deze heb ik versierd met lint en kralen.

Uiteindelijk toch een leuke voorraad zo bij elkaar!