vrijdag 20 december 2013

Fijne Feestdagen!



Nog twee dagen volgende week werken en dan genieten van vrij tot 6 januari!
Tijd om eens rustig dingen uit te zoeken en ordenen. Letterlijk en figuurlijk.

Fijne dagen en tot in het nieuwe jaar!

donderdag 12 december 2013

Recycle project

Mijn man had zijn kleding doorgezocht en op een stapel gelegd wat weg kon. Daar lag een mooie wybertjestrui bij. Nog goed voor een nieuw leven!




De voorkant knipte ik een vierkant uit van ruim 40 x 40 cm. De achterkant gebruikte ik de boord als overslag. Daar maakte ik twee knoopsgaten in.
Snel klaar en leuk effect! Er ligt nog een trui klaar ...

Een poosje terug maakte ik dit kussen.




Ik breide het van heerlijk zacht chenille garen dat ik al jaren in de kast had liggen. Het is een heerlijk 'knuffel' kussen geworden.

Verder is mijn assortiment kerstballen nog wat uitgebreid. Op een winterfair kocht ik zwarte kerstballen. Deze heb ik een wit 'jasje' van haakwerk gegeven.




De patroontje komen uit het prachtige breiblad In Haken op de Winter (klik).

De kerstballen staan nu in mijn webshop (klik) om verkocht te worden. Van de opbrengst gaat 75% naar Giro 555. Dat geldt ook voor de kussens.


maandag 2 december 2013

Truitje voor een lief hondje

Van een nichtje kreeg ik de vraag of ik een truitje voor hun kleine hondje wilde breien. Dat heb ik gedaan!



Ondanks dat ik eerst wat twijfelde over het resultaat is het uiteindelijk toch leuk geworden en met veel plezier door hondje en baasje ontvangen!



Het inbreipatroon in deze kleurtjes was heerlijk om te maken. Het was een goede oefening, want ik ben geen 'ster' wat betreft inbreien, maar het is toch gelukt!

Ik gebruikte dit patroon (klik) van garnstudio. Wel met enige aanpassingen om het op maat te maken.


Het was heerlijk om weer eens te breien tussen heel veel haakwerkjes door!





zondag 24 november 2013

Kerstballen

Het is bijna december, dus weer tijd voor kerstmaaksels.

Ik maakte deze kerstballen en klokjes.


Ik maakte ze met patroontjes van internet. Deze staan op mijn Pinterest (klik).

Eerst de balletjes haken, dan een waterballonnetje erin opblazen en ze door een mengsel van houtlijm en water gehaald. Dan worden ze hard. 

De klokjes was even moeilijker, maar uiteindelijk heb ik die laten drogen op de hals van een paar bierflesjes.




Ook nog een variant in goud en zilverkleur. Gemaakt van catania. Persoonlijk vind ik de witte toch wat mooier en fijner.


Uit het nieuwe breiboek Inhaken op de winter maakte ik onderstaande kerstbal. Wit katoen om een zwarte bal. Leuke combinatie!


En dan nog deze laatste snelle kerstknutsel. Een wikkel van muziekpapier met kerstlied om een paar witte kaarsen. Eenvoudig maar wel mooi dacht ik...






woensdag 20 november 2013

Hij is er!

Hij is er, het mooie blad In haken op de winter!!

En hij is mooi!! Mijn handen jeuken bij het zien van zoveel leuke patroontjes!


Er staat zoveel in, ook leuke artikeltjes. En alles op mooi dik glanzend papier. Een mooi blad om te bewaren en heerlijk zo af en toe eens te bekijken! Het blad is te bestellen, kijk maar op: In Haken

En ik sta er zelf ook in! Best stiekem een heel beetje trots!



En het kleine meisje rechts onderaan op de foto, dat ben ik zelf. Op ongeveer 4-jarige leeftijd leerde ik al breien van mijn grote zus!

Afgelopen weekend heb ik iets gemaakt waarvan ook het patroontje in dit blad staat. 



Het patroontje stond ook op het blog van In Haken.





maandag 18 november 2013

Aktie voor de Filipijnen

Bij velen is het wel bekend dat ik via mijn webshop (klik) mijn maaksels verkoop. Dat gaat altijd voor een deel naar een goed doel.


Normaal maak ik niet zo duidelijk reclame op mijn blog, omdat ik vind dat het blog niet commercieel hoeft te zijn, maar meer om te laten zien wat ik maak en anderen te inspireren. Maar nu maak ik toch een uitzondering ...

Ik heb mijn goede doel aangepast. Van de opbrengst van mijn webshop gaat tot en met 31 december a.s. 75% naar giro 555.

Hieronder een paar collages van al mijn 'produkten'.








Ik ben ook te vinden op facebook. leuk als je me liked!


woensdag 13 november 2013

Uniek luieretui

Al een hele poos geleden maakte ik een luieretui voor een dochter van een vriendin. Door allerlei omstandigheden ben ik pas vandaag op kraambezoek geweest. Het kleine meisje is intussen alweer 4 maaden oud, maar een heerlijke meid!



Het bijzondere van dit etui is, dat het lieve plaatje op de voorkant het geboortekaartje is van de kleine meid! Het kadootje is vanmorgen met enthousiasme ontvangen!


Vervolgens maakte ik nog een aantal luieretuis voor de verkoop in mijn webshop (klik). Het goede doel is tot het eind van het jaar gewijzigd. Er gaat nu tot en met 31 december 75% naar de Filipijnen!