donderdag 4 oktober 2012

De zwarte tas




Eindelijk is de tas klaar. Het zwarte haakwerk waar ik het eerder deze zomer over had is een tas geworden!


Op veel blogs zag ik de granny square tas langs komen. Die vond ik leuk, maar ik wilde toch iets anders. Toen zag ik op dit blog (klik) deze tas en vond hem leuk!


Garen gezocht en een mooie voeringstof er bij en toen maar bezig. Nu heb ik katoen gebruikt en dat bleek toch heel wat dunner te zijn dan het garen van bovenstaande tas. Een patroon had ik niet, dus al met al was het wel een beetje puzzelen en verzinnen hoe ik het allemaal zou  doen.

En toen de voering. Ik wilde er graag 2 ritsjes in aan de binnenzijde en een rits om de tas te sluiten. Tja, dan maak je het je zelf niet gemakkelijk ...


Maar internet bied dan wel een oplossing in de vorm van een tutorial en zo zaten de ritsjes in de voering er zo in. Ik vond de tutorial op deze site (klik). Wel in het engels, maar het is toch gelukt.



Toen met de hand de vierkante lap voering er in genaaid. Zoals te zien bij de beschrijving van Jeanet (klik)


De hengsels heb ik gehaakt en verstevigd met een strook stof van de voering.


En zo is het dan geworden met ritsjes en voering er in en zelfs een rits om te sluiten. Deze rits is een recycle rits uit een schooltas van één van de jongens. De tas was stuk, maar de rits nog goed. Leuk nu heeft mijn tas een merk ... hihi, 


Uit het boekje 100 bloemen om te haken en te breien heb ik deze bloem gehaald. Ik vond één grote toch leuker dan een hele rij, zoals op de foto waar ik de inspiratie vandaan heb. Met wat leuke lintjes erbij was de tas dan ook helemaal af!

Het heeft lang geduurd en ook lang geduurd voor ik moed had om met de voering en afwerking te beginnen, maar ik ben er nu toch wel heel erg blij mee!

10 opmerkingen:

  1. t'Ziet er prof. uit hoor, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, dat is werkelijk een juweeltje geworden! De voering en al helemaal de ritsen heb je er super netjes ingezet. Wat zal je veel plezier hebben van deze tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem4/10/12

    Geweldig, complimenten hoor! Prachtig mooi en creatief dit exemplaar, hier kun je echt trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie tas zeg , mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gedaan Yvonne! Het is een beauty van een tas, en je hebt alles zo mooi en professioneel afgewerkt...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een blikvanger! Prachtig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Netjes!Eeen heerlijke buideltas waar lekker veel in kan verdwijnen!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat een mooie tas zeg! Echt goed gedaan!!!!!!!!!
    Had ik al gezegd dat ik hem mooi vind???? :)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!