donderdag 16 augustus 2012

Onderzettertjes

Heerlijk ouderwets, maar toch weer helemaal terug: gehaakte onderzettertjes. Ik herinner ze nog van mijn moeder vroeger, en toen vond ik het helemaal niets ... Niets veranderlijker als een mens.



Het patroontje is van Karin aan de haak
Een leuk patroontje en veel eenvoudiger dan het er uitziet. Deze acht onderzettertjes waren in één zondagmiddag klaar en dat kan ik wel waarderen!




Ik koos de kleurtjes van onze woonkamer en voilá ... nooit verwacht, maar ze liggen op tafel ... Mooi in de kleuren paars, lichtblauw, bruin en creme. Eigenlijk zou ik misschien ook nog eens een paar kussens moeten maken in die kleuren ... wie weet ...


Verder ben ik nog steeds bezig met het zwarte werk en allerlei dingen tussendoor, die ik later pas kan laten zien omdat het kadootjes zijn.


6 opmerkingen:

  1. Leuke onderzetters Yvonne. Mensen kunnen zeker verandere he. Zo veel dingen van vroeger die we niet leuk vonden en nu wel.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik ben ze ook aan het maken! Maar ik gebruik het originele patroon, vind ik net zo prettig...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, deze herken ik ook van vroeger. mijn moeder was altijd aan het halen en breien. Gordijntjes, kleedjes, onderzetters, pannenlappen.......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!